PACJENCIE, CZY ZNASZ SWOJE PRAWA?
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Aktualności
- Opublikowano: piątek, 19 listopad 2010 12:35
Jeśli jesteś w sytuacji , w której zakład opieki zdrowotnej lub personel udzielający świadczeń zdrowotnych w placówkach publicznych lub prywatnych, naruszył twoje prawa – zgłoś się do Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
Pamiętaj , że jako pacjent masz prawo do:
1. Świadczeń zdrowotnych
2. Informacji o swoim stanie zdrowia
3. Zachowania przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych tajemnicy informacji związanych z leczeniem.
4. Wyrażenia zgody albo odmowy na udzielanie świadczeń zdrowotnych.
5. Poszanowania intymności i godności
6. Dokumentacjo medycznej
7. Zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza
8. Poszanowania życia prywatnego i rodzinnego
9. Opieki duszpasterskiej
10. Przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
Jeśli Twoje prawa zostały naruszone zadzwoń:
Bezpłatna infolinia:800-190-590 (czynna pn.-pt. w godz. 9.00-21.00)
Połączenia z tel. komórkowych (płatne wg stawek operatora):
(22) 833-08-85; (22) 635-59-96
Informacji na infolinii udzielają specjaliści z zakresu ochrony zdrowia oraz prawnicy.
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
al. Zjednoczenia 25
01-829 Warszawa
Tel. (22) 532 82 50 ; fax: (22) 833 08 86
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; www.bpp.gov.pl
Rzecznik Praw Pacjenta jest centralnym organem administracji rządowej. Został powołany ustawą z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Realizuje swoje zadania przy pomocy Biura Praw Pacjenta.