PACJENCIE, CZY ZNASZ SWOJE PRAWA?

Jeśli jesteś w sytuacji , w której zakład opieki zdrowotnej lub personel udzielający świadczeń zdrowotnych w placówkach publicznych lub prywatnych, naruszył twoje prawa – zgłoś się do Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

Pamiętaj , że jako pacjent masz prawo do:

 

1.       Świadczeń zdrowotnych

2.       Informacji o swoim stanie zdrowia

3.       Zachowania przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych tajemnicy informacji związanych z leczeniem.

4.       Wyrażenia zgody albo odmowy na udzielanie świadczeń zdrowotnych.

5.       Poszanowania intymności i godności

6.       Dokumentacjo medycznej

7.       Zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza

8.       Poszanowania życia prywatnego i rodzinnego

9.       Opieki duszpasterskiej

10.   Przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.

Jeśli Twoje prawa zostały naruszone zadzwoń:

Bezpłatna infolinia:800-190-590 (czynna pn.-pt. w godz. 9.00-21.00)

Połączenia z tel. komórkowych (płatne wg stawek operatora):

(22) 833-08-85; (22) 635-59-96

Informacji na infolinii udzielają specjaliści z zakresu ochrony zdrowia oraz prawnicy.

 

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta

al. Zjednoczenia 25

01-829 Warszawa

Tel. (22) 532 82 50 ; fax: (22) 833 08 86

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;      www.bpp.gov.pl

 

Rzecznik Praw Pacjenta jest centralnym organem administracji rządowej. Został powołany ustawą z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Realizuje swoje zadania przy pomocy Biura Praw Pacjenta.